De website die beschikbaar is op www.easyklima.be wordt beheerd door Perfect Sale Sp. z o.o.; Solec 18/B21, 00-410 Warschau, Polen ; NIP: 7011112775 ; BTW: PL7011112775; Maatschappelijk kapitaal PLN 5000,00 ;

  1. PRODUCTKLACHT

1.1. De basis en de omvang van de aansprakelijkheid van de Verkoper jegens de Klant, indien het verkochte Product fysieke of juridische gebreken vertoont (garantie), worden bepaald door algemeen bindende wettelijke voorschriften, met name het Burgerlijk Wetboek (waaronder art. 556-576 van het Burgerlijk Wetboek).

1.2. De Verkoper is verplicht het Product zonder gebreken aan de Klant te leveren.

1.3. Een klacht kan bijvoorbeeld door de Klant worden ingediend:

  • schriftelijk aan het adres: Bedrijf: Perfect Sale Sp. z o.o.; Solec 18/B21, 00-410 Warschau, Polen.
  • in elektronische vorm via e-mail naar: [email protected].

1.4. De Klant wordt geadviseerd in de beschrijving van de klacht het volgende te vermelden: (1) informatie en omstandigheden met betrekking tot het onderwerp van de klacht, in het bijzonder het type en de datum van het optreden van het gebrek; (2) eis om het Product op een specifieke manier in overeenstemming te brengen met de Verkoopovereenkomst, eis tot prijsvermindering of verklaring van terugtrekking uit de Verkoopovereenkomst; en (3) contactgegevens van de klager – dit zal de verwerking van de klacht door de Verkoper vergemakkelijken en versnellen. De in de voorgaande zin genoemde vereisten zijn slechts een aanbeveling en hebben geen invloed op de doeltreffendheid van klachten die zonder de aanbevolen beschrijving van de klacht worden ingediend.

1.5. De Verkoper beantwoordt de klacht van de Klant onmiddellijk, uiterlijk binnen 14 kalenderdagen vanaf de datum van indiening. Indien een Klant die een consument is, die zijn rechten uit hoofde van de garantie uitoefent, de vervanging van het artikel of de verwijdering van het gebrek vraagt of een prijsvermindering eist, met vermelding van het bedrag waarmee de prijs moet worden verminderd, en de Verkoper niet binnen 14 kalenderdagen op deze eis reageert, wordt de eis geacht gerechtvaardigd te zijn bevonden.

1.6. De Klant die gebruik maakt van de garantierechten is verplicht het defecte product af te leveren op het adres: Bedrijf: Perfect Sale Sp. z o.o.; Solec 18/B21, 00-410 Warschau, Polen. In het geval van een Klant die een consument is, zijn de kosten van levering van het Product voor rekening van de Verkoper. Indien, wegens de aard van het Produkt of de wijze van montage ervan, de levering van het Produkt door de Klant die een consument is buitengewoon moeilijk zou zijn, is de Klant verplicht het Produkt ter beschikking te stellen van de Verkoper op de plaats waar het Produkt zich bevindt.

1.7. Overeenkomstig art. 558 § 1 van het Burgerlijk Wetboek is de aansprakelijkheid van de Verkoper onder garantie voor het Product jegens de Klant die geen consument is, uitgesloten.

  1. BUITENGERECHTELIJKE METHODEN OM KLACHTEN TE REGELEN EN VORDERINGEN IN TE DIENEN, REGELS VOOR DE TOEGANG TOT DEZE PROCEDURES

2.1. Gedetailleerde informatie over de mogelijkheid om gebruik te maken van buitengerechtelijke klachten- en vorderingsprocedures door een Klant die een consument is, alsmede de regels voor toegang tot die procedures zijn beschikbaar op de website van het Bureau voor mededinging en consumentenbescherming op https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.

2.2. Er is ook een contactpunt bij de Voorzitter van het Bureau voor Mededinging en Consumentenbescherming (telefoonnr.: 22 55 60 333, e-mail: [email protected] of postadres: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warschau), dat onder meer tot taak heeft de consumenten bij te staan bij de buitengerechtelijke beslechting van consumentengeschillen.

2.3. Zo beschikt de consument over de volgende buitengerechtelijke klachten- en beroepsprocedures: (1) een verzoek om geschillenbeslechting bij een vaste minnelijke consumentenrechter (meer informatie op: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) een verzoek om buitengerechtelijke geschillenbeslechting bij een provinciale inspecteur van de Handelsinspectie (meer informatie op de website van de inspecteur die bevoegd is voor de vestigingsplaats van de verkoper); en (3) bijstand van een districts(gemeentelijke) consumentenombudsman of een maatschappelijke organisatie die zich statutair bezighoudt met consumentenbescherming (bv. Poolse Consumentenbond, Vereniging van Poolse Consumenten). Advies wordt onder meer verstrekt via e-mail op [email protected] en via het consumentenhulplijnnummer 801 440 220 (open op werkdagen, 8:00 AM – 6:00 PM, in rekening gebracht volgens uw tarief).

2.4. Op http://ec.europa.eu/consumers/odr is een platform voor onlinegeschillenbeslechting tussen consumenten en ondernemers op EU-niveau (ODR-platform) beschikbaar. Het ODR-platform is een interactieve en meertalige website die uitgebreide diensten aanbiedt aan consumenten en bedrijven die een buitengerechtelijke oplossing zoeken voor een geschil over contractuele verplichtingen die voortvloeien uit een onlineverkoopovereenkomst of een dienstenovereenkomst (meer informatie is te vinden op de website van het Bureau voor mededinging en consumentenbescherming: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).

  1. HERROEPINGSRECHT

3.1. De consument die langs elektronische weg een overeenkomst heeft gesloten, kan deze binnen 14 kalenderdagen zonder opgave van redenen en zonder kosten, met uitzondering van de in punt 8.8 van de voorwaarden bedoelde kosten, herroepen. Verzending van de verklaring vóór het verstrijken van de termijn is voldoende om de termijn in acht te nemen. Een verklaring van herroeping kan bijvoorbeeld worden opgesteld:

  • schriftelijk aan het adres: Bedrijf: Perfect Sale Sp. z o.o.; Solec 18/B21, 00-410 Warschau, Polen.
  • in elektronische vorm via e-mail naar: [email protected].

3.2. Het modelformulier voor herroeping is opgenomen in bijlage 2 bij de Wet consumentenrechten en is aanvullend beschikbaar in punt 3.11 van de Wet retouren en klachten. De consument kan het modelformulier gebruiken, maar dit is niet verplicht.

3.3. De herroepingstermijn begint te lopen:

  • in het geval van een overeenkomst waarbij de Verkoper het Product levert en verplicht is zijn eigendom over te dragen (bv. Koopovereenkomst) – vanaf het moment dat de consument of een door hem aangewezen derde, niet zijnde de vervoerder, het Product in ontvangst neemt, en in het geval van een overeenkomst die: (1) bestaat uit meerdere Producten die afzonderlijk, in gedeelten of in gedeelten worden geleverd – vanaf het in bezit nemen van het laatste Product, gedeelte of onderdeel of (2) die bestaat uit de ononderbroken levering van Producten gedurende een bepaalde periode – vanaf het in bezit nemen van het eerste Product;
  • bij andere overeenkomsten – vanaf de datum van sluiting van de overeenkomst.

3.4. Bij herroeping van een langs elektronische weg gesloten overeenkomst wordt de overeenkomst geacht niet te zijn gesloten.

3.5. De Verkoper is verplicht om onmiddellijk, uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na de datum van ontvangst van de verklaring van de consument dat hij de overeenkomst herroept, alle door de consument gedane betalingen terug te betalen, met inbegrip van de kosten van levering van het Product (met uitzondering van de extra kosten die voortvloeien uit de door de consument gekozen andere leveringswijze dan de goedkoopste gewone leveringswijze die op de Website beschikbaar is). De Verkoper betaalt terug met hetzelfde betaalmiddel als door de consument is gebruikt, tenzij de consument uitdrukkelijk heeft ingestemd met een andere wijze van terugbetaling die geen kosten voor de consument met zich meebrengt. Indien de Verkoper niet heeft aangeboden om het Product zelf bij de consument op te halen, kan hij de terugbetaling van de van de consument ontvangen betaling achterhouden totdat hij het Product heeft teruggekregen of de consument het bewijs heeft geleverd dat hij het Product heeft teruggezonden, al naar gelang wat zich het eerst voordoet.

3.6. De consument is verplicht het Product onmiddellijk, uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na de datum van herroeping, aan de Verkoper terug te zenden of het te overhandigen aan een persoon die door de Verkoper gemachtigd is het op te halen, tenzij de Verkoper heeft aangeboden het Product zelf op te halen. Terugzending van het Product vóór de uiterste datum is voldoende om aan de termijn te voldoen. De consument kan het Product terugsturen naar het adres: Bedrijf: Perfect Sale Sp. z o.o.; Solec 18/B21, 00-410 Warschau, Polen.

3.7. De consument is aansprakelijk voor elke waardevermindering van het produkt die voortvloeit uit het gebruik van het produkt dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het produkt vast te stellen.

3.8. Eventuele kosten in verband met de herroeping van de overeenkomst voor rekening van de consument:

  • Indien de consument een andere wijze van levering van het Product heeft gekozen dan de goedkoopste normale methode die op de Website beschikbaar is, is de Verkoper niet verplicht de consument de bijkomende kosten te vergoeden.
  • De consument draagt de rechtstreekse kosten voor het terugzenden van het Product.
  • In het geval van een Product dat een dienst is en waarvan de uitvoering – op uitdrukkelijk verzoek van de consument – is begonnen vóór het einde van de herroepingstermijn, is de consument die zijn herroepingsrecht uitoefent nadat hij een dergelijk verzoek heeft gedaan, gehouden tot betaling van de prestaties die tot de herroeping van de overeenkomst zijn verricht. Het bedrag van de betaling wordt berekend in verhouding tot de omvang van de prestatie, rekening houdend met de contractueel overeengekomen prijs of vergoeding. Indien de prijs of vergoeding buitensporig is, wordt dit bedrag berekend op basis van de marktwaarde van de geleverde tegenprestatie.

3.9. De consument heeft niet het recht een langs elektronische weg gesloten overeenkomst met betrekking tot overeenkomsten te herroepen:

  • 1) voor het verlenen van diensten, indien de verkoper de dienst volledig heeft uitgevoerd met de uitdrukkelijke instemming van de consument, die voor de aanvang van de dienst is meegedeeld dat hij na de uitvoering van de dienst door de verkoper het recht verliest om uit de overeenkomst terug te treden (2) wanneer de prijs of vergoeding afhangt van schommelingen op de financiële markt waarop de verkoper geen invloed heeft en die zich kunnen voordoen vóór het verstrijken van de termijn voor herroeping van de overeenkomst; (3) wanneer de prestatie betrekking heeft op een niet-geprefabriceerd product dat is vervaardigd volgens de specificatie van de consument of dat dient om aan diens individuele behoeften te voldoen; (4) wanneer het voorwerp van de prestatie een product is dat snel bederft of een korte houdbaarheid heeft; (5) wanneer het voorwerp van de prestatie een product is dat wordt geleverd in een verzegelde verpakking die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne na opening van de verpakking niet kan worden teruggezonden, indien de verpakking na levering is geopend; (6) wanneer het voorwerp van de prestatie Producten zijn die na levering door hun aard onlosmakelijk verbonden zijn met andere zaken (7) wanneer het voorwerp van de prestatie alcoholische dranken zijn waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de Koopovereenkomst en waarvan de levering pas na 30 dagen kan plaatsvinden en waarvan de waarde afhankelijk is van marktschommelingen, waarop de Verkoper geen invloed heeft (8) wanneer de consument er uitdrukkelijk om heeft verzocht dat de Verkoper bij de consument verschijnt om dringende reparaties of onderhoud uit te voeren; indien de Verkoper daarnaast andere diensten verleent dan waar de consument om heeft verzocht of andere Producten levert dan de voor de uitvoering van de reparatie of het onderhoud noodzakelijke reserveonderdelen, heeft de consument het recht om de overeenkomst met betrekking tot aanvullende diensten of Producten te herroepen (9) wanneer het voorwerp van de prestatie een geluids- of beeldopname of in verzegelde verpakking geleverde computersoftware is, indien de verpakking na de levering wordt geopend; (10) voor de levering van kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementsovereenkomsten; (11) voor openbare veilingen; (12) voor het verstrekken van accommodatie anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuur, catering, diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, amusement, sport of culturele evenementen, indien in de overeenkomst de datum of de periode van de prestatie is gespecificeerd; (13) voor de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is vastgelegd, indien de prestatie met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen vóór het einde van de herroepingstermijn en nadat de verkoper de consument heeft meegedeeld dat hij zijn recht op herroeping van de overeenkomst verliest.

3.10. De in dit punt 8 van de voorwaarden opgenomen bepalingen betreffende de consument zijn vanaf 1 januari 2021 en voor vanaf die datum gesloten overeenkomsten ook van toepassing op de afnemer van de dienst of de klant die een natuurlijke persoon is die een overeenkomst sluit die rechtstreeks verband houdt met zijn bedrijfsactiviteit, indien uit de inhoud van die overeenkomst volgt dat deze voor die persoon geen professioneel karakter heeft, dat met name voortvloeit uit het voorwerp van zijn bedrijfsactiviteit dat op basis van de bepalingen van het centraal register en informatie over de bedrijfsactiviteit beschikbaar is gesteld.

3.11. MODELFORMULIER VOOR HERROEPING
(BIJLAGE 2 BIJ DE CONSUMENTENWET)


Sjabloonformulier voor herroeping
(dit formulier moet alleen worden ingevuld en teruggestuurd als u de overeenkomst wilt herroepen)

  • Ontvanger:
    Bedrijf: Perfect Sale Sp. z o.o.; Solec 18/B21, 00-410 Warschau, Polen.
    [email protected]
  • Ik/Wij(*) meld(en) hierbij mijn/onze(*) opzegging van de overeenkomst tot verkoop van de volgende goederen(*) de overeenkomst tot levering van de volgende goederen(*) de overeenkomst tot uitvoering van de volgende goederen(*)/verrichting van de volgende dienst(*).
  • Datum overeenkomst(*)/inning(*)
  • Volledige naam van de consument(en)
  • Adres van de consument(en)
  • Handtekening van consument(en) (alleen indien papieren formulier)
  • Datum

(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.

Cookies voorkeuren

U kunt het gebruik van alle cookies en soortgelijke technologieën accepteren, aanpassen of weigeren. U kunt gedetailleerde keuzes maken met behulp van de onderstaande opties. U kunt uw instellingen op elk gewenst moment wijzigen.